6 Ocak 2009 Salı

Ben köyümü özledim...


Efsa hanım kendi sayfası'nda mimlerini yazarken, nerede yaşamak istersiniz kısmına Adrasan yazınca bir anda aklıma, yaz tatili, cennet ferahlığı, poyraz'ın hiç eksilmediği memleketim Balıkesir'in Ocaklar Beldesi geldi..

Küçüklüğüm, bebekliğim, tüm yazlarım'ın, en azından 1 hafta geçtiği (eskiden bütün yaz'dı) bu mekan'ın adeta fetişistiyim desem abartmış olmam. Sabahları kalkıp fırın'dan taze çıkmış cevizli ekmeğin yanında,beyaz peynirle aranje edilmiş, daha yeni koparılmış mis kokan domatesi, biberi, salatalığı, bal kaymağı ve hakiki zeytinayağı ile harmanlanmış zeytinleri... Yok böyle bir kahvaltı derler ya hani, işte o hesap. Karnın doyduğunu hissettiğin anlarda çıkıp sahilde bi iki tur ve soğuk birşeyler, güneş'in kavurmaya başladığı anda kendini kapıdağ'ın masmavi koyuna bırakma, akşam serinliği ve poyraz'ı başlarken tekneyle çapari, güzel bir akşam yemeğinden sonra da ver elini eğlence.

Geceler'in en güzeli toplu şekilde, canlı müzik eşliğinde arkadaşlarla oturma, fasıl, veya isteyene Bodrumdaki barlara eşit gece kulübü Gonya'da sabaha kadar sınırsız eğlence.

Hele birde bizim her gece yaptığımı birşey vardır ki, sanırım Ocaklar'a işte o zaman biraz daha aşık oluyorum. Narlı yoluna giderken tam burundaki çeşmeye arabanızı çekip, kayalıklar üzerine oturduğunuzda, altınızda o dalgaların sesi ile aldığınız huzur, bir yandan yakamoz'un deniz'i parıl parıl yapması ve bütün Ocaklar'ın manzarası ve fon'da da Il-Divio'nun Isabel parçası...

Ben bundan daha güzel bir fotoğraf anı yaşamadım daha ve yaşamaya da niyetim yok sanırım.

Hele bir 45'ime geliyim, sözümüz var sana Ocaklar :)

Merak edenler için;

www.ocaklar.com

PS: Fotoğraf, Burak Güven :)

13 "Minute":

Pilli Petro dedi ki...

Ocaklar'a ne zaman gitsem yağmur yağdı bu yüzden hep yağmur, deniz ikilisini yan yana getirince Ocaklar gelir aklıma :))

Ama sakinliği, şehrime yakınlığı ve de sakin insanlarını düşününce e bi de senin memeleketin de olunca 45 inde sözünü tut bence :))

Cimbakuka dedi ki...

Hafta'da 1 kere fix'tir yağmuru fırtınası, akşamlarıda o esen rüzgar'ı yokmu yazın ortasında ferah ferah :)

Ağustos ortası en nezih dönemidir ;)

Üfürükten Prenses dedi ki...

Balıkesir'de yaşayan biri olarak doğru tercih diyorum :)

Cimbakuka dedi ki...

Erdeği katladı geçti son 5 yılda :)

Balıkesir apayrı bir cennet ya...

4 köşesi tarih ve güzellik dolu ama Ocaklar elbette başka benim için :)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

bir götürmedin sevgili kankam benim anca böyle fotolardan iç çektir bize ama ben kime şikayet edeceğimi biliyorum seni o alır intikamımı ve alıp beni götürür :)))

Cimbakuka dedi ki...

Sen uzaktaki güzellikleri görmekten, dibindeki cennetleri görmüyorsun ki:)

Gelecem dedin de götürmedik mi? sosyetesin olm sen :)

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

olympos sosyetesi dimi kanka...Ağaç ev sosyetesi...

Cimbakuka dedi ki...

oLYMPOS dime la olympos dime, orayada 55'den sonra taşıncam :D

ELİF dedi ki...

neden 45 bekliyon.ben olsam şimdi derdim..varmı elinde sözleşmen 45 kadar...vakit nakittir...
hiç bir güzellik için gec kalmayalım derim...

Cimbakuka dedi ki...

Bilmem belki sen gidememişsindir sen Ocaklar çarşı kahvesine ama orda ki insanların muhabbeti inanılmaz güzel oluyor, hayattan inanılmaz zevk alıyorlar orada.

En genci 40-45 yaşında olan delikanlılar onlar, delikanlı diyorum çünkü oranın yerlisi gerçekten hayat dolu.

Birde güzel dostlar olarak birbirimize sözümüz var. eski'yi daha güzel yaşatabilmek adına:)

Haklısın aslında Ocaklar'ın kışı daha bir başka :)

beenmaya dedi ki...

hımm sen hele git yerleş oraya kal orada bizde toplaşır ziyarete geliriz artıkın :))

Cimbakuka dedi ki...

Blog toplaşması bile yaparız :)

Ziyaret için illa yerleşmeme gerek yok, yazları bekleriz efendi ziyarete :)

efsa dedi ki...

İşlerinden anca fırsat bulup yazabilen ve en derin imrenme bakışları atan ben saygı ile eğilirim bu cennet mekanın önünde :)

Yorum Gönder

Boş İş Bunlar