25 Şubat 2009 Çarşamba

Mim: Bir Şair düşünün ki...



Sevgili Yalnızlık Okulu belki de bu zamana kadar benim için en anlamlı olacak mim'lerden birini paslamış.

Konusu nedir diye sorarsanız,hayatınıza yön veren şair'i açıkla bize, patlat dörtlüklerini, dök sayflara derim bende.

Aslında o kadar çok ki. Saymakla bitmeyen üstadlarla dolu hayatımız. Gerek yeni gerekse eski şairlerimizin şiirlerini hep okuduk, okuduk, okuduk.

Üstadlara saygı kuşağında, Nazım Hikmet'inden, Attila İlhan'ına, Özdemir Asaf'ından, Ahmet Selçuk İlkan'ına, Ahmet Kutsi Tecer'ine kadar hepsini analım.

Ama ben çok farklı çok uç noktaya gideceğim. Hayat'ımın sadece hüzünlü değil en neşeli olduğu zamanlarında okuduğum HAYYAM şiirleri hep başka duygulara yönlendirmiştir beni.

Belki de bazı görüşlerime paralel olduğundan da hep etkilemiş olabilir. Ama ne zaman sıkılsam, ne zaman darlansam birşeyler anlatmaya kalksam açarım bir Hayyam dörtlüğü okur kendime gelirim.

Tutsaklıkda özgür olmayı öğretti bana o'nun şiirleri. Hele o inceden lafları yokmu...

Şimdi zaman lâl olma vaktidir, ben susarım sen konuşursun üstad...

ARKADAŞ DÜNYA İÇİN


arkadaş dünya için boş yere üzülme
şu hurda dünya için gereksiz yere üzülme
var olan zaten geçti yok da ortada yok
şen ol da var için yok için üzülme

AŞK


Ezeli sırları ne sen bilirsin ne de ben
Bu muammayı ne sen okuyabilirsin ne de ben
Perde ardında sen ben dedikodusu var amma...
Perde kalktı mı ne sen kalırsın ne de ben

AŞK VE KALP

Bir kalb ki onun sevmesi aldanması yok
Tutkunluğu yok , bir güzele yanması yok
Bin kez yazık olsun sevisiz yüreğe
Aşksız geçecek günlerin faydası yok

BOŞTUR

Ey kör bu yer bu gök bu yıldızlar boştur boş
Bırak onu bunuda gönlünü hoş tut hoş
Durmadan kurulup dağılan bu evrende
Bir nefestir alacağın oda boştur

CAN YOLDAŞI ..

Can yoldaşı dostlar çekildi gittiler
Ecel çiğnedi hepsini birer birer
Yan yana oturmuştuk hayat sofrasına
Bizden birkaç kadeh önce sızdı gittiler

CANIMIZ


Tenden çıkagörsün hele bir kez canımız ,
Tuğlayla kapar üstümüzü, dostlarımız
Bir başkasının kabrini örtsün diyerek
Bir günde bizim, tuğla olur toprağımız .

ÇEKMEYİZ

Çekmeyiz aşağılık dünyanın gamını
Özleriz gül rengi şarabın canını
Şarap dünyannın kanı dünya ise kanlımız
Niçin içmeyelim kanlımızın kanını

EY KÖR!..

Ey kör!Bu yer, bu gök, bu yıldızlar,boştur boş!
Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!

HACI OLMAK YETMEZ

Adil davranmadıktan sonra
Hacı hoca olmuşsun kaç para
Hırka , tesbih , post , seccade güzel ama
Tanrı kanar mı bunlara

YÜREK. .


Bir yürek ki yanmaz yürek denir mi ona
Sevmek haram yüreğinde ateş olmayana
Bir günü sevgisiz geçirdinse yazık
En boş geçen günün o gündür inan bana

CENNETTE HURİLER VARMIŞ KARA GÖZLÜ

Cennette huriler varmış, kara gözlü
İçkinin de ordaymış en güzeli
Desene biz çoktan cennetlik olmuşuz
Bak bir yanda şarap, bir yanda sevgili..

KİM DEMİŞ

Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam
Ben haramı helali karıştırmam
Seninle içtiğim şarap helaldir
Sensiz içtiğim su bile haram.

Saygıyla..

Bu değerli mim'i sırayısla Bekriya
, LoLLa ve içimden geldiği gibi ~~~ ye paslıyorum. kolay gelsin...

15 "Minute":

Pilli Petro dedi ki...

isyan ediyorum yaw ben şairli mim istememiştim :P

yazalım bakalım neler çıkcak :)

Cimbakuka dedi ki...

İsyan etme, bundan güzel mim'mi var :)

Evren dedi ki...

KİM DEMİŞ
Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam
Ben haramı helali karıştırmam
Seninle içtiğim şarap helaldir
Sensiz içtiğim su bile haram.

Kendime bu dörtlüğü seçtim...Dostluğu koy bu dörtlüğe, aşkı koy, aileyi koy...En büyük sevdanı koy, çocuklarını koy... Ben kendi adıma "canım" dediklerime itafen bu dörtlüğü seçtim.

Cimbakuka dedi ki...

Zaten bitişi onunla yapmamız da herşeyi anlatmıyor mu :)

Evren dedi ki...

Anlatmaz mı? Anlatıyor da...Benim için de anlatsın istedim :)

kardelen dedi ki...

YÜREK. .

Bir yürek ki yanmaz yürek denir mi ona
Sevmek haram yüreğinde ateş olmayana
Bir günü sevgisiz geçirdinse yazık
En boş geçen günün o gündür inan bana

en çok bu dörtlüğü sevdim sevgisiz yüreğin ne anlamsı olduğunu çok güzel anlatmış. ayrıca diğer şiirlerde çok güzel...Bu şiirde benden size hediye olsun

BEN OLSAM

Ateşleri kül ederdim
Kurşunları gül ederdim
Şu dağları yol yapardım,
Acıları bal yapardım ben olsam

Ben olsam ah ben olsam
O dağlarda ben olsam
O yollarda ben olsam
Oralarda ben olsam
Sokaklara aşk yazardım
Acılara son yazardım ben olsam

Yoksullara çul olurdum
Her sevene kul olurdum
Elimde aşk bayrakları
Yasaklardım yasakları
Ben olsam ah ben olsam...

AHMET SELÇUK İLKAN

Cimbakuka dedi ki...

Ahmet Selçuk İlkan için çok çok teşekkürler.

O kadar çok varki üstad.

Ama Hayyam benim için çok ayrı bir yerde.

Sağolun gerçekten.

beenmaya dedi ki...

"zamanın iki yüzü var, dedi kendi kendine Hayyam, iki boyutu; uzunluğunu güneşin seyri belirliyor kalınlığını ise tutkular"

Pilli Petro dedi ki...

mim tamamdır efem :)

http://gecmisola.blogspot.com/2009/02/bana-siirli-bir-seranad-yap-ey-sevgili.html

Cimbakuka dedi ki...

Gonzales mübarek...

Sağolun bekriya hanım.

Cimbakuka dedi ki...

Hayyam derki;

Gün doğarken sabah horozları niçin
Acı acı Bağırışırlar bilirmisin?
Tan yerini gösterip derlerki sana:
Bir gecen geçti gidiyor, sen neredesin?

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

teşekkür ederim.zevkle cevaplayacağım...konu güzelmiş:)

Pilli Petro dedi ki...

valla gonzales oldum tam :)

LoLLa dedi ki...

cimbakukam kızıcan tuu sana dicen haklısın dicem boynumu eğicem ama benim bi şairim yok :(
hayatıma yon veren şair hiç yok :(

yalnizca bi blog yazari var, netten tesadufen buldugum onu yayınlıcam ben de nacizane :(

tamamm ayıpla beni :'(

Cimbakuka dedi ki...

Saçmalama LoLLa'cım ya o ne demek ayıpla demek falan.

Çok doğallıkla karşılıyor yazmasan bile yorumunla yazmışsın kadar sevindirik olduğumu belirtiyorum :)))

Yorum Gönder

Boş İş Bunlar