18 Mart 2009 Çarşamba

Çanakkale Geçilmezdi!


Ölüm indirmede gökler, ölü püskürtme de yer

O ne müthiş tipidir: Savrulur enkaaz-ı beşer...


Kafa, göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el, ayak,


Boşanır sırtlara, vadilere, sağnak sağnak.


Saçıyor zırha bürünmüş de namerd eller,


Yıldırım yaylımı tufanlar, alevden seller.


Veriyor yangını, durmuş da açık sinelere,


Sürü halinde gezerken sayısız tayyare.


Top tüfekten daha sık, gülle yağan mermiler...


Kahraman orduyu seyret ki bu tehdide güler!


Ne çelik tabyalar ister, ne siner hasmından;


Alınır kal’a mı göğsündeki kat kat iman?


Hangi kuvvet onu, başa, edecek kahrına ram?




Vurulup tertemiz alnından uzanmış yatıyor;


BİR HİLÂL uğruna, yâ Rab, ne GÜNEŞLER batıyor!


Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker!..


Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.


Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor TEVHÎDİ...


BEDR'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi...


Sana dar gelmiyecek makberi kimler kazsın?


"Gömelim gel seni târîhe!" desem, sığmazsın.




1915 Çanakkale


Albay Mustafa Kemal "Anafartalar Grup Komutanı"



"Size ben taarruz emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum.
Biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında,
yerimize başka kuvvetler ve komutanlar geçebilir”




Nur içinde yatın.



360 derece gelibolu : http://www.360tr.com/17_canakkale/gelibolu/

3 "Minute":

Damlo dedi ki...

amin.

efsa dedi ki...

Bayrağımızın en güzel anısı burada saklı bence.

Adsız dedi ki...

amin.ben de aziz şehitlerimiz uğrunda saygıyla eğiliyorum.

Yorum Gönder

Boş İş Bunlar