30 Mart 2009 Pazartesi

Ülkeyi Sat, Hırsızlık yap, Askeri Öldür Kral Ol.

Yerel seçim'in kısaca tablosu bu bana göre.

Bir tarafta baktığımız zaman kırsal kesimler'in tamamı neredeyse AKP'ye gitmiş durumda. İç Anadolu, Doğu'nun bir kısmı, Marmara'nın Doğusu Ege'nin Doğu'su. Diğer tarafta ülkem'de askerimi öldüren, Kürt millyetçiliği yapan, ülkeyi bölmeye çalışan DTP'nin Güneydoğu'yu ele geçirmesi ve yerel seçimde 4. parti konumuna yükselmesi.

Israrla dünden beri savunduğum deniz görmüş medeniyet görmüş bütün illerde (Edirne'den Hatay'a kadar) AKP'nin hezimet görmüş olması ülke'nin haritasını rahatlıkla çizmektedir. Keza gene İstanbul'un en gelişmiş semt'lerinde de alınan CHP üstünlükleri de ne'yin ne olduğunu açıkça belirtmekde.

Sırasıyla konuşmak istersem:

İzmir Halkı:

Sana minnettarım. 30 ilçe'de 30 başkan çıkardın. Atatürk'ün kurduğu cumhuriyet'i hala yaşatmaya ve göğsümüzü kabartmaya devam ediyorsunuz. Geleceğiz, buralar bize göre değil inan'ın elbet bir gün bizde sizin saflarınızda olacağız. Teşekkür ederim kendi adıma.

Ankara Halkı:

Koyun'muşsun hemde en yolunmuşundan. (söz'üm Melih Gökçeğe oy atanlara) Seni soyan, seni yolan, elinde ne varsa alan bir adam'ı tekrar baş'a getirdiniz ya, bravo size. Hey ben'im başkentim hey. Beter olun.

İstanbul Halkı:

Büyük semtleri saymıyorum. Zaten hepsinde ney'in ne olduğu belli. Okumuşlukla cahillik haritasını çizdiniz. Kadıköy, Beşiktaş, Bakırköy, Maltepe, Kartal, Avcılar, Adalar , Büyükçekmece, Çatalca, Sarıyer, Silivri, Ataşehir'e teşekkürler. Yalnız Beyoğlu %6 öndeyken kaybedildi şaşırtıcı. (Gerçi dün Beyoğlu'nda 01:00 - 03:00 arası elektriklerin kesilmesi tesadüf olabilir mi acaba?)

Yani kısacak seçim'i kendi açımdan özetlersem

İstanbul + Ankara
< İzmir

bunun ötesi yok...

Yerel Seçim Sonucu:


Türkiye Geneli

AKP: %38.94(bu AKP için bir uyarıdır da aslında)
CHP: %23.18
MHP: %16.14
DTP: % 5.48


İstanbul:

AKP: %44.33
CHP: %36.88

Ankara:

AKP: %38.47
CHP: %31.50
MHP: %26.90

İzmir:

CHP: %53.44 (30 İlçede 30 başkan)
AKP: %32.19

Hamdolsun Türkiye'me...!!!

7 "Minute":

efsa dedi ki...

İnşallah işlerini hakkıyla yaparlar. yoksa chp dede ne adamlar var... benim için chp nasılsa ak parti de öyle.
ama inkar edemeyeceğim bir gerçek var ki, şuan başımıza seçilen kişi chp den ve herkez o insanın nasıl biri olduğunu biliyor, ama malesef yine de seçildi. sırf particiliği kullanarak. hal böyle olunca üzülmemek elde değil malesef. dilerim geçmişini bir yana bırakıp daha iyi hizmette bulunur.

Cimbakuka dedi ki...

Hiç bir parti AKP kadar olamaz efsa'm.

CHP ile AKP'yi aynı kefeye koymana şaşırırım :)

Bunun dışında evet haklısındır kişiler önemlidir, ama Türkiye'nin görüntüsü çizgisi bu olmamalıdır, sonumuzun hayrı alametliği için.

efsa dedi ki...

Burak Deniz Baykal dan kurtukamadığı müddetçe hepde öyle düşüneceğim. Hep diyorum Sarıgül geçsin başa yeminle oyumu ona vermezsem.
Ne bileyim sırf bu nedenle dsp daha güzel geliyor bana chp yerine.

Erdoğanla Baykal birbirlerinin ekmeğine yağ sürüyorlar. Sabah yolda radyoyu dinlerken şöyle bir konuşma geçti ve ben çok beğendim.

" Erdoğan Baykalı yağla balla beslesin. eğer birbirlerinin üzerine bu kadar gitmeselerdi, erdoğan şu an bu kadar önde olamazdı."

Cimbakuka dedi ki...

Sarıgül'mü ?

Yapma efsa :) Şunu söylemek isterim ki Sarıgül'de CHP içerisinde oy'la gelen birisi olmayıp Genel Başkan atamasıyla Belediye BAşkan aday'ı gösterilmiş biridir. Baykal'ı savunmuyorum kesinlikle, ama çok değil daha dün seçimi kazanmışken Kanal D 'de yaptığı davranış bile nasıl bir kişilik olduğunun göstergesi.

Ha bana dersin, Kemal Kılınçdaroğlu, Berhan Şimşek, Gürsel Tekin tamam derim o zaman.

efsa dedi ki...

Ben sarıgülü sadece bir örnek olarak verdim. Ama chp artık şu durağanlığından kurtulsun.
o adam o partinin basında oldugu müddetçe oyumu seve seve vermeyeceğim.

neyse ya içimiz dışımız siyaset oldu. hele ben bile aştım kendimi bu sene :)
resimlerinizi gördüm tülinle çok hoştu bu arada. :) özlemişim tülinin yüzünü görmeyi.

foodbynil dedi ki...

Şimdi cimbam chp tarafında çok büyük zıplayış oldu bunun sebebi de kılıçdaroğlu bu seçimlerden bence akp beklediğini alamadı buda serdelemenin bir göstergesidir,ayrıca kralımız 'şuraları istiyorum' dedi,ama dediklerinden birini bile alamadı aksine kaybetti.%60 larda bir sonuş beklenirken %39 kadar düşüş yaşadı.Ben umutluyum chp den ancak artık Deniz Baykal bıraksın bu işi.İyi oldu iyi:) Lan oy attığım mahalle muhtarı bile kazanamadı:(

babegazelle dedi ki...

kalemine sağlık başka dicek bişiyim yok:)

Yorum Gönder

Boş İş Bunlar